Glutenfri sjanger

mandag 15. august 2011

Lasagne

Da jeg fikk cøliaki var det ingen 
lettvint måte å lage lasagne på. 
Jeg husker at jeg brukte 2 timer på å lage 
alt fra bunnen :)

MEN.. 


Nå har Dolmio kommet med glutenfri lasagnesaus!
Det følger riktig nok med glutenpasta i pakken,
men de kan man lett bytte ut med disse...


Slik lager du lasagne på 1-2-3:

Stek en pakke kjøttdeig og bland i tomatsausen.
Legg halve kjøttdeigsausen i bunnen av en ildfast form.
Legg på pastaplater.
Legg på 1/2 glass ostesaus.
Legg på pastaplater.
Legg resten av kjøttet på platene.
Legg på pastaplater
Legg på resten av ostesausen.
Legg på ett eller to lag med hvitost.


Stekes på 200 grader i 30 minutter.


Så kan du gi bort glutenplatene til 
en god venn eller nabo :)



2 kommentarer:

  1. Den er enkel og fantastisk GOD!!!

    SvarSlett
  2. Så smart! Den må jeg prøve. Selv pleier jeg å bruke pizzafyll med tomat og løk fra Toro i lasagne, det funker også :)

    SvarSlett