Glutenfri sjanger

torsdag 16. februar 2012

Smuldrepai


Denne desserten får jeg
ALLTID skryt for :)

Oppskrift:
400 gram bær (frosne eller ferske)
2 ss potetmel
2 ss sukker
1 pk vaniljekrem
2 1/2 dl fint mel (jeg bruker Semper rød)
1 1/2 dl sukker
2 ts bakepulver
1 egg
5 skiver smør/margarin

Fordel bærene i en paiform,
dryss potetmel og sukker over bærene
(her har jeg brukt bjørnebær og blåbær):


Potetmelet gjør at bærsaften ikke
flyter utover og gjør paien til en suppe :)

Fordel vaniljekrem over bærene.

Bland sukker, mel og bakepulver,
ha i egg og rør dette sammen 
med en slikkepott. Bruk gjerne
hendene på slutten, deigen skal
være smuldrete.

Strø deigen oppå vaniljekremen,
bruk ostehøvel og skjær 5 skiver fra
margarin/smøret. Fordeles oppå paien:


Stek paien på 200 grader 
i 20-25 minutter.

Serveres med vaniljeis!









2 kommentarer:

  1. Jeg er ikke glad i å lage mat, men denne så både god og lettvint ut - og ja, den var kjempegod og skryt fikk jeg også :) Takk for tipset!

    Joveig

    SvarSlett